Min lilla kreativa stjärna som lärt sig sk...

img_0653 (MMS)

Min lilla kreativa stjärna som lärt sig skriva mamma, rita hjärtan och snoppar ;-) haha igår satt hon och min pappa och ritade och så säger hon " morfar titta! Jag har ritat en snopp!" morfar svarar snabbt "men nää? Det är väl en morot" och mathilda funderar ett tag " ja det är en morot". Satte kaffet i halsen när pappa berättade det. Haha! Och ännu mera stolt är jag nu efter helgen! Eftersom mathilda hade feber igen torsdag-lördag så la vi hennes madrass bredvid vår säng fre-lör där hon sov hela natten. Vaknade på natten och kissa sen la hon sig på madrassen igen :-O och igår la hon sig och valde bort gonattsagan och somna direkt.. Kom upp halv 8 och sa " mamma jag är vaken nu".. Jag har sovit liiite sämre inatt och vaknat flera gånger för att kolla så hon lever.. Men summan av kardemumman är helt enkelt att hon blivit en stor tjej... Och sen så tror jag att hon är rätt trött att sova bredvid mig och magen... ;-)  Trygga barn är lyckliga barn <3


Kommentarer
Postat av: Fia

Är det bara trygga barn som sover i mammas och pappas säng? Eller är trygga barn dom som också kan sova tryggt i sin egen säng? Nyfiken på resonemanget ;) Jag tror ju att det är våran uppgift som föräldrar att få våra barn att känna trygghet oavsett om det är sovandes i våran eller deras egna sängar. Inga barn väljer ju vid födseln att sova i föräldrarnas säng, det gör ju föräldrarna. Madrass brevid sängen är ju ett bra sätt att bryta mönstret av att sova i eran säng, men den madrassen skulle ju också kunna ligga brevid hennes säng, med dig på :)

2011-05-15 @ 11:12:00
Postat av: Carro

Äh det är klart det inte har betydelse var de sover! Det var inte i sammanhanget..

2011-05-15 @ 13:28:54
Postat av: Anonym

Det var ett konstaterande, inget påstående ;-) och Fia, du känner väl mig bättre än så? Tror vi haft den diskussionen x antal ggr och skulle jag kunna spola tillbaka tiden så skulle inte det här halleluja inlägget komma upp i bloggen om att hon sovit själv ;-) haha, och i mitt fall har det bara handlat om lathet när det kommer till att lägga om på natten ;-)

2011-05-15 @ 13:39:19
Postat av: Fia

Jag tycker att vissa av dina inlägg skapar intresse för disskusion, vilket är något bra! De flesta skriver saker som inte ger någon reaktion alls (tråkigt;P) . Så min kommentar var inte menad som någon kritik mot ditt inlägg, mer som ett visat intresse :) Jo visst vet jag vart du står i den frågan (som vi disskuterat förut), men alla känner inte på samma sätt. Därför jag tycker ämnet är intressant.Var och en har ju sitt sätt att leva sina liv och utan att döma, kan man ju disskutera frågor iaf!

2011-05-15 @ 17:40:01
Postat av: Carro

Men då är ju vi två utmärkta exemplar av "lika" barn med olika sovrutiner! Jag ser ingen större skillnad på våra barns trygghet och då sover mathilda av majoriteten i vår säng och natscha i sover i egen säng. Mathilda somnar förstådd i egen säng utan diskussioner och är idag en ängel att lägga, men hon kommer oftast till oss på natten.



Men till det jag ville komma till så får man gärna diskutera för och emot men inte påstå att var de sover är av betydelse för barnens trygghet. Men å andra sidan gäller det ju att se andra aspekter, och våra barn har ju det, får man säga ultimata?!

Hur som så skulle jag utnämna dig och mig och respektive familj som väldigt trygga i sig själva med en trygg social bekantskap utan överdrivna konsumtioner av alkohol etc... Hänger du med eller borde jag sluta morgonyra ;-)

2011-05-16 @ 07:36:55
Postat av: Fia

Jag är med :)

2011-05-16 @ 09:12:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0